Ýleri Gelen Ýþlerimiz

E-Bülten

E-Bülten listemize kayýt olun, ücretsiz eðitimlerden yararlanýn ve yeni ürünlerimizden ilk siz haberdar olun.



Eğitimde Oyun Nasıl Kullanılır?

Toplam 0 yorum  |  Bölüm: Bilgi Merkezi   |  Monday, January 2, 200611:05:27  |  Yazdırın  |  

etiketler  E-Pazarlama  Etkileşimli pazarlama  İnternette Pazarlama  Yazılım geliştirme  

İçeriği paylaşın :  www.infinityteknoloji.com u FaceBook'a eklewww.infinityteknoloji.com u del.icio.us a eklewww.infinityteknoloji.com u digg'e eklewww.infinityteknoloji.com u Stumbleupona eklewww.infinityteknoloji.com u Technorati'ye eklewww.infinityteknoloji.com u google a eklewww.infinityteknoloji.com u furl'e eklewww.infinityteknoloji.com u blinklist'e eklewww.infinityteknoloji.com u Yahoo'ya eklewww.infinityteknoloji.com u NewsVine'a eklewww.infinityteknoloji.com u Reddit'e eklewww.infinityteknoloji.com u Shadows'a eklewww.infinityteknoloji.com u Spurl'e eklewww.infinityteknoloji.com u TailRank'e ekle


Bazı ABD üniversiteleri, eğitim yöntemini temelden değiştirecek yepyeni projeler geliştiriyor. Şu soruya yanıt arıyorlar: Internet gençliğine üniversite eğitimini, alışkın oldukları oyunlarla mı versek? Bu soruya evet diyenler şimdilik Harvard ve Indiana. Harvard’ınki en ciddisi ve kapsamlısı. Kullanılan yöntemin “Çok Kullanıcılı Sanal Ortam” gibi bir adı var (MUVE=Multi User Virtual Environment). Bilgisayar oyunlarına benzeyen gibi etkileşimli bir yöntemi içeriyor. Öğrenme daha kolay, daha öğrenci odaklı. Oynayan (öğrenci) konunun içine gömülüyor.

Nehir akar...
Harvard’da ge1iştirilen bu yeni öğrenme yöntemi, River City adlı hayal ürünü bir 19. yüzyıl kentindeki sağlık sorunları ve 3 çeşit salgın hastalıkla ilgili. Toplam 17 saat süren bir simülasyon. Öğrenciler 1878 yılına geri gidiyorlar. 21. yy becerileri ve teknolojisiyle 19. yy sorunlarına çözüm arıyorlar. Küçük takımlar halinde çalışarak o döneme özgü sorunlara çözüm geliştiriyorlar.

Kolay gibi görünen bu işe ABD Ulusal Bilim Vakfı (National Science Foundation) 4 milyon dolar yardım yapmış. 70 öğretici ve 7 bin öğrenci katılıyor. Ders programı biyoloji, ekoloji, sağlık bilimleri, tarih, kimya, jeoloji öğrenimine uyumlu.

Hayatın Simülasyonu
MUVE simülasyonlarında amaç:

  • Bilimin kavramlarını ve ilkelerini öğrenmek…
  • Bilim adamının zihinsel süreçlerini, karar verme biçimlerini anlamak…
  • Kendi fikir ye hipotezlerini doğrulamak için yöntem denemek…
  • Neden böyle bir araştırmanın, kendi başına önemli olduğunu ve deney yapmanın önemini anlamak.
  • Indiana Üniversitesi‘nin benzer MUVE’si “Quest Atlantis.” Tarih metodolojisi öğretiminde kullanılıyor.

Düşen Maliyet
Şimdilik üniversite eğitimi için geliştirilen MUVE’ler açık kodla yazıldığı için kullanımı ücretsiz. Geniş bant (hele ABD gibi bilgi toplumlarında) hızla yayıldığı için zengin çevrimiçi öğrenme ortamı nihayet bir sıçrama yapabilecek:

  • Daha hızlı mikro işlem mümkün.
  • Web 2.0 teknolojileri (Ajax, XML) gitgide güçleniyor. Yazılımlar daha zengin uygulamalar içeriyor. Daha çok kullanılıyor.
  • Verileri daha ucuza saklamak mümkün. Zengin video saklama ve işleme maliyeti azalıyor. 1997’de 1 gigabyte datayı saklama maliyeti 1,136 dolardı. Bugün 90 dolara kadar geriledi.
  • Ders verme sırasında kullanılan çoklu ortamlı sayısal teknikler artıyor.

    Ama bütün bunlar için bazı teknik koşullar gerek:
  • Donanım yeterli olacak.
  • Hızlı işlem kapasitesi şart.
  • Öğretici, kullanmayı bilecek.
  • Psikolojik engel: Oyun ve öğretim, birbirinin zıddı sayılıyor. Eğlenceli bir şeyin eğitici olabileceğini anlamayan çok öğretici var.
  • Internet gibi bu oyun sistemi de kötüye kullanılabilir.
  • Seks sitelerinin istilasına uğrayabilir.



Bu yazı hakkında yorum bulunamamıştır. İlk yorumu siz ekleyebilirsiniz >


Yazıya yorumunuzu ekleyin

* Takma ad kullanabilirsiniz

* Yorumunuzda görülmeyecektir

 

 Evet   Hayır 
* Her defasında yeniden girmemeniz için
Güvenlik Kodunu Giriniz: